تدریس نرم افزارهای کاربردی مهندسی

تدریس اتوکد، فتوشاپ، کورل دراو، تری دی مکس، راینو، رویت، متلب، اس پی اس اس

تدریس نرم افزارهای کاربردی مهندسی

تدریس اتوکد، فتوشاپ، کورل دراو، تری دی مکس، راینو، رویت، متلب، اس پی اس اس

  • ۰
  • ۰

در ادامه سری آموزش های جذاب نرم افزار spss، در این پست با ۴ مفهوم مهم آشنا خواهید شد. نرم افزار آماری IBM SPSS، به‌منظور مدیریت داده و محاسبات آماری گسترده‌ای بکار می‌رود. این متن برای آن دسته از دانش آموزانی که دوره‌هایی را می‌گذرانند که از نرم افزار SPSS استفاده می‌کنند و یا هر فردی که در کل به‌تازگی با این نرم افزار آشنا شده‌اند، در نظر گرفته شده است. افرادی که قصد بر انجام پروژه‌های تحقیقاتی با استفاده از SPSS را دارند، باید این مقدمه مختصر را دنبال کرده و به تمرین بیشتری بپردازند.

راه اندازی نرم افزار آماری SPSS

SSCC، نرم افزار SPSS را در رایانه‌های آزمایشگاه(۴۲۱۸ و ۳۲۱۸ ساختمان علوم اجماعی Sewell) و برخی رایانه‌هایWinstats نصب نموده است. اگر از رایانه‌ای متعلق به دانشگاه استفاده می‌کنید، می‌توانید به کتابخانه نرم افزاری دانشکده DoIT ورود نموده و نرم افزار SPSS را دانلود و نصب کتید(این مسئله نیز به NetID و اجازه ناظر دارد). به‌منظور اجرای نرم افزار از آدرس زیر وارد شوید: Start – IBM SPSS Statistics 23 -IBM SPSS Statistics – Programs.

زمانی که نرم افزار را در ابتدا باز می‌کنید، پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد تا فایلی را باز کنید؛ این فایل می‌تواند از میان آن دسته از فایلهایی که اخیراً گشوده‌اید، از فهرست موجود در سمت چپ و یا موجود در پوشه‌ای دیگر باشد.

Initial Dialog

اصولاً کار SPSS خود را با گشودن فایل داده‌ای که نیاز دارید تا با آن کار کنید آغاز می‌نمایید.

ادامه معرفی اجزای اصلی و مهم Spss برای یادگیری بهتر (نوآموزان)

  • ۹۶/۱۰/۱۶
  • میلاد ناظمی